В статье предпринимается научно-теоретическая апроба- ция усовершенствованной методологии феноменологической редукции в поле эстетико-антропологической предметности на примере исследования сущности музыкального мышления. Исследование регистрирует в установке феноменоло- гического epoche экспликацию интенционального горизонта изначальных музы- кальных переживаний, тождественных по своей ноэтической сущности целост- ному потоку актов переживаний чистого сознания, а значит, генерирующих ноэматические смыслы музыкально-интенционального языка и, соответственно, музыкального = интенционального мышления. Искомый «общий порядок», к ко- торому стремится музыкальное мышление, конституируется в «живой» дина- мике ноэтико-ноэматических структур интенционального разума, реализуемого в актах интерсубъективно-коммуникативного освоения (познания) «Жизненного мира» (LebensWelt Э.Гуссерля). Человек в позиции субъекта феноменологической установки познания, направленного в сферу эстетически-антропологических интенций, посредством музыкального мышления, понимаемого исключительно в статусе эпифеномена интенционального разума, осознает окружающий мир «живым» как «мир-музыку» . The author of the article attempts to approbate scientifically the advanced methodology of phenomenological reduction in the field of the аestheticanthropological concreteness through the example of studying musical thinking. The research shows that the establishing of phenomenological epoche is characterized by the explication of an intentional horizon of primary musical experiences which are equivalent in their noetical nature to a complete stream of pure consciousness experiences and therefore generating noematical senses of musical-intentional language and, accordingly, musical-intentional thinking. The required “general order” to which musical thinking aspires is constituted through the live dynamics of noetic-noematical structures of the intentional reason that is carried out in acts of intersubjective communicative development (knowledge) of “the Vital world” (Lebens Welt by E. Husserl). A man is a subject of phenomenological process of knowing the world which is diverted into the sphere of aesthetic-anthropological intentions by means of the musical thinking understood as the epiphenomenon of the intentional reason. In this process a man feels the world “alive” and realizes it as the “music-world” (A.F. Losev).