В статье обоснован и описан подход к организации системы образования Беларуси в перспективе широкого применения в практике технологий медиадидактики и модульного обучения. Образовательная среда, построенная на основе такой модели, будет опираться на современные достижения техники и технологий в области информации и коммуникаций. Она позволит наиболее рационально применить результаты получения профессиональных компетенций на рынке труда, социально защитить обучающихся, уменьшить финансовые затраты на содержание учреждений образования, штата преподавателей и вступительную кампанию на конкурсной основе. The article substantiates and describes the approach to the organization of the education system of Belarus in the long term of wide application of mediadidactics and modular training in practice. The educational environment built on the basis of such a model will be based on modern advances in technology and technology in the field of information and communications. It will allow the most rational use of the results of obtaining professional competencies in the labor market, protect students socially, reduce the financial costs of maintaining educational institutions, the staff of teachers and the introductory campaign on a competitive basis.