Материалов:
1 005 012

Репозиториев:
30

Авторов:
761 409

Methodology for the Study of Complex Identity

Дата публикации: 2020-05

Дата публикации в реестре: 2021-09-06T14:30:26Z

Аннотация:

The article is devoted to the study of methods for the formation of complex social identities in the semiotic context of culture. On the basis of empirical and theoretical material, the article describes modern provisions regarding social identities. The interconnection of personal and group identities and the features of their interaction with each other are noted. Based on an analytical review of theories of complex social identities, methods for constructing them are proposed. The concept of culture presented in this article as a landmark system is based on the classical and modern research. Cultural memory is presented as a factor constructing self-awareness. The main factors of constructing a complex ethnocultural identity, the authors include cultural mechanisms. The article is based on studies of the subjective and objective languages of the literary text of culture Статья посвящена исследованию методов формирования сложных социальных идентичностей в семиотическом контексте культуры. На основе эмпирического и теоретического материала в статье дается описание современных положений, касающихся социальных идентичностей. Отмечается взаимосвязь личностной, персональной идентичности и групповой особенности их взаимодействия друг с другом. На основе аналитического обзора теорий сложных социальных идентичностей предлагаются способы их конструирования. Представленное в данной статье понятие культуры как знаковой системы опирается на классические и современные исследования. Культурная память представлена как конструирующий самосознание фактор. К основным факторам конструирования сложной этнокультурной идентичности авторы относят культурные механизмы. Основа данного исследования базируется на изучении субъективного и объективного языков художественного текста культуры

Тип: Journal Article


Связанные документы (рекомендация CORE)